ASYAPORT 2010’DA HAZIR

B9.01. Dünyanın İkinci Büyük Konteynır Limanı ASYA-PORT 2010’da Hazır

Tekirdağ Valisi Aydın Nezih Doğan, Belçika’daki liman gezisinin ardından dünyanın en büyük ikinci konteynır limanının kurulacağı Tekirdağ’da yaptığı açıklamada, limanların dünya vitrininde yer almak için önemli bir yer teşkil ettiğini belirtti.
Belkiça’nın Anvers kentinde bulunan konteynır limanındaki incelemelerinin ardından izlenimlerini aktaran Tekirdağ Valisi Aydın Nezih Doğan, liman işletmeciliği konusunda gerekli eğitimlerin verilmesiyle etrafı denizlerle çevrili Türkiye’nin liman işletmeciliği konusunda çok daha ileriye gidebileceğini ifade etti.
Hafta sonunu Belçika’da geçirerek liman şehrinin nasıl olması gerektiği konusunda incelemelerde bulunduğunu belirten Vali Doğan, “Liman işletmeciliği konusunda eğitimli insanların yetiştirilmesi çok önemli. Liman kenti olarak dünya vizyonunda yerini alan Belçika’nın Anvers kentinde incelemelerde bulundum. Bin 400 dönüm alan üzerinde bir limanı incelerken kentte pek çok limanın olduğunu gördüm. Orada on binlerce konteynırın yüklendiği depolandığı gördüm ve liman şehri konusunda bilgi sahibi oldum.
Dünyanın en büyük limanlarından birisi Belçika’nın Anvers limanıdır. Türkiye liman işletmeciliğinde yıllık 3 milyon konteynır kapasitesi ile çalışıyor. Ancak yalnızca Anvers’de bulunan limanın kapasitesi 3.6 milyon konteynır. Aynı anda 19 bin adet dolu ve 20 bin adet boş konteynır alabilen bu limanda ayrıca depolama yerleri mevcut. Dünya vitrininde yer almak açısından limanlar çok önemli bir konum teşkil etmektedir” dedi.
Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Yurdanur ise yaz sezonu ile birlikte yavaşlayan Asyaport konteynır limanı inşaatının Ramazan Bayramı’nın ardından tekrar başlayacağını söyledi.
2010 yılında liman inşaatının tamamlanacağını ifade eden Mustafa Yurdanur, “Yaz sezonu ile birlikte yavaşlayan inşaat bayramın ardından tekrar hız kazanacak. Denize doldu yapılacak. Asyaport limanı Trakya’daki bütün sanayi bölgelerine ve İstanbul’a karayolu ile Tekirdağ-Muratlı demiryolu kullanılarak Avrupa’ya ve küçük gemilerle körfez ve Güney Marmara sahillerinde de ekonomik ve süratli olarak servis verme imkanı mümkün olacaktır. Liman tam kapasite ile çalıştığında dünyada da bütün modern limanlarda
kullanılmaya başlanan kontrollü gümrük işlemleri yapılacak. Bu yatırımlar Türkiye’nin kalkınmasına ve ekonomik gelişimine katkı sağlanacağı gibi bölgenin kalkınmasına ve istihdama da fayda sağlayacaktır. Tekirdağ’ın Barbaros beldesinde yapılacak Asyaport limanı ilk etapta 400 kişiye işletme döneminde ise bu rakam 2 bin kişiye çıkarılacaktır” diye konuştu.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 14 Nisan 2007 tarihinde temeli atılan Tekirdağ-Muratlı demiryolunun ASYAPORT’a kadar uzatılacağını söylemişti.

Limanla ilgili olarak bilgiler de veren Yurdanur, “Barbaros beldesindeki Asyaport Limanı seçilen konumu ve kullanılacak vinçleri sayesinde çok büyük gemilere değil, daha dünya denizlerinde henüz sefer yapmaya başlayan çok büyük konteynır gemilerine (Super Post Panamax) hizmet verecek şekilde tasarlanmıştır. Limanın yıllık konteynır indirme ve yükleme kapasitesi 1 milyon adettir. Bu kapasitenin 500 bin adedi boşaltma ve yüklenmesi konusunda MSC (Mediterranean Shipping Company) ile anlaşma sağlanmıştır. Bu şirket konteynır yük taşımacılığında dünyada ikinci sıradadır” şeklinde konuştu.

LOJİPORT

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: